سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار نظامی

نام اسلحه



تصویر:

توضیحات :
این سلاح در سال1984 توسط مبتکر سوئدی تبار ساکن امریکا ، یعنی آقای جان اندرسن طراحی و ساخته شد. این سلاح بین سال های 1984 تا 1990 ، مورد بازنگری ها و بهینه سازی های متعددی قرار گرفت. ولی هیچ گروه خاصی تاکنون خواهان خریداری این سلاح در مقیاس انبوه نبوده است. تنها تعداد کمی از این سلاح ، آن هم به صورت مدل های اولیه ساخته شده که از این تعداد کم ، 2 قبضه به صورت تمام اتوماتیک هستند. این سلاح دارای جلوه خاصی است که هر شخص علاقمند به سلاح را به سوی خود جذب می کند. این سلاح ساچمه زنی ، تنها سلاح ساچمه زنی تمام اتوماتیک موجود در جهان است. عملکرد این سلاح نیز همانند نام آن عجیب و البته جالب است.



مکانیزم گاز این سلاح ، از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. سیلندر گاز که درواقع دور لوله قرار گرفته و پیستون گاز که دقیقآ جلوی دریچه خروج گاز قرار گرفته است. وقتی سلاح شلیک می شود ، گاز باروت وارد سیلندر شده و لوله سلاح و پیستون گاز را به جلو هل می دهد. این حرکت خلاف حرکت فنر ارتجاع است که دور لوله و جلوی پیستون گاز قرار گرفته است. وقتی لوله سلاح به جلو رانده می شود ، ابتدا تماس خود با توپی و گلوله شلیک شده را از دست داده و سپس خاری را که لوله و سیستم تغذیه و آتش را به هم وصل می کند فعال می شود. این خار ، با سطح بیرونی توپی چرخنده که به شکل دندانه دار در آمده در تماس است و هرگاه که به جلو رانده می شود ، باعث چرخش 12 درجه ای توپی در جهت عقربه های ساعت می گردد. خار در هنگام بازگشت به جای خود ، باعث یک چرخش 12 درجه ای دیگر می شود که این کار به نوبه خود ، باعث قرار گرفتن فشنگ جدید در امتداد لوله می شود.
در آخرین مرحله از این فرایند ، لوله سلاح به عقب برگشته و با فشنگ جدید در انتها چفت می شود. در این لحظه ، خار ذکر شده که وظیفه چرخاندن توپی را دارد ، در جای خود آماده چرخاندن مجدد توپی در صورت شلیک مجدد سلاح است و چنانچه ماشه سلاح در حالت کشیده نگه داشته شود ، این رویه ادامه پیدا خواهد کرد و سلاح به صورت اتوماتیک ، تا آخرین گلوله شلیک خواهد کرد. گونه ای از این توپی را می توان بدون قرار دادن فشنگ پر کرد. بدین صورت که سوراخ های قرارگیری فشنگ را پس از مسدود کردن انتهای آن ، از باروت پر کرده و گلوله مورد نظر را درون آن قرار می دهند. سپس قسمت جلویی سوراخ را با پلاستیک مخصوص ، مهر و موم می کنند.

برای مسلح کردن این سلاح باید روپوش لوله ان را اول به جلو و سپس به عقب حرکت دهید. (برخلاف شاتگان های متد اول) برای درآوردن خشاب سلاح ، کافیست ماشه را تا نیمه به عقب کشیده و روپوش لوله را به جلو هل دهید. این کار باعث آزاد شدن ضامن خشاب و درآمدن آن خواهد شد. سوزن آتش سلاح ، در قنداق آن جاسازی شده و می توان آن را به صورت دستی ، فعال یا غیرفعال کرد. لوله این سلاح ، براحتی تعویض می شود. برای این کار ، روپوش لوله و فنر ارتجاع را در آورده و لوله سلاح را 90 درجه بچرخانید تا از خار مخصوص خلاص شود. سپس آن را بیرون بکشید. لوله جدید را در محل خود وارد کرده و 90 درجه بچرخانید تا با خار مخصوص درگیر شود و سپس روپوش لوله و فنر ارتجاع را در جای خود نصب کنید. مگسک سلاح ، درون دستگیره حمل سلاح جاسازی شده است.
در مورد نام این سلاح جالب است بدانید Jackhammer ، نوعی چکش مستعمل در قرون وسطی بوده که سر جادوگران و کافران را با آن خرد می کردند!!!که در این بازی هم آدم ها را خورد می کنیم!!!

تصویر:


توضیحات :

مکانیزم مسلح شدن:فشارغیرمستقیم گازباروت و مکانیزمچکاننده:خدکار و نوع گلنگدن:چرخشی

کالیبر : 5.56 X45

طول (قنداق ثابت) : 1040 م م

طول (قنداق کشوی) : 914 م م

طول لوله : 465 م م

ظرفیت خشاب : فلزی 30 و جعبه ای 200 تیر

نواخت تیر : 700 الی 1000 تیر در دقیقه


تصویر:


توضیحات :
موشک انداز و تنها سلاح سنگین در این بازی که فقط حال می ده تانک و افرد دشمن را با هم در یک زمان متلاشی کرد!

کشتی جنگی'لیتورال'

کشتی جنگی"لیتورال" (LCS)، نوع جدیدی از خانواده شناورهای سطحی در نیروی دریایی آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش گروه سیاست و امنیت دریایی سینا، "ال.سی‌.اس" نمونه‌ای از نسل آینده شناورهای سطحی رزمی ایالات متحده تحت عنوان DDX است که دارای قابلیت مانور بسیار بالا و ساختاری شبکه‌ای، مرکب است.

این شناور به منظور انجام عملیات در آب های کم عمق طراحی شده و قادر است بر ضد تهدیدات ساحلی و جنگ های "نامتقارن‌" مانند مین‌های دریایی‌، زیر دریایی‌های دیزلی (با صدای کم)، قایق‌های تندرو و  قایق های حامل مواد منفجره  وارد عمل شود.
 
در ماه مه سال 2004 میلادی، وزارت دفاع ایالات متحده و نیروی دریایی این کشور اعلام کردند که دو تیم جداگانه از دو شرکت معروف‌، یعنی" لاکهید مارتین" و "جنرال دینامیکز" برای طراحی و ساخت نخستین نمونه از "فلایت O" یا اولین نسل از شناورهای ‌ LCS انتخاب شده‌اند.
 
در دسامبر سال 2004 میلادی شرکت "لاکهید مارتین" قرار داد ساخت اولین کشتی  LCS بنام "یو.اس.اس.فریدوم‌" را امضا کرد و عملیات ساخت آن را از ژوئن سال 2005  میلادی و در کارخانه کشتی‌سازی "مارینتا مارین‌" در ایالت "ویسکانسین" آغاز کرد.

 براساس برنامه زمانبندی شده، کشتی در ماه سپتامبر2006میلادی به آب انداخته خواهد شد و در سال 2007 میلادی وارد خدمت می‌شود.
 
بندر"سن دیه گو" درایالت کالیفرنیا به عنوان پایگاه اصلی این شناورجدید در نظرگرفته شده است‌، همچنین قرار است شرکت "لاکهید مارتین" در سال 2008 میلادی، ساخت سومین شناور از این نوع یا "LCS3"را آغاز کند.

 شرکت "جنرال دینامیکز" نیز در اکتبر سال 2005 میلادی موفق به اخذ قرارداد ساخت دومین نمونه از شناور LCS به نام "یو.اس.اس.ایندیپندنس‌" شد و کار ساخت این کشتی را در ماه ژانویه 2006، در کارگاه کشتی‌سازی "آستال‌" واقع در شهر"موبایل" ایالت "آلاباما" آغازکرد.

 این شرکت چهارمین فروند از این نوع شناور یا "LCS4" را نیز خواهد ساخت‌. قرار است این دو شناور در سال‌های 2008 و 2009 میلادی وارد خدمت نیروی دریایی ایالات متحده شوند. سفارش ساخت 9فروند شناور "فلایت 1" یا دومین نسل از شناورهای  LCS برای سال‌های 2008 و 2009 میلادی داده شده و این کشتی‌ها طی سال‌های 2010 تا 2012 میلادی به خدمت نیروی دریایی ایالات متحده در خواهند آمد.
 
تعداد نهایی کشتی‌های LCS هنوز تعیین نشده اما گمان می‌رود تعداد آنها  بین 56 تا بیش از 60 فروند باشد.
 
تیم مجری شرکت "لاکهید مارتین" عبارتند از: کارخانه کشتی‌سازی "مارنیته مارین"، کارخانه کشتی‌سازی "بولینگر"، شرکت معماران دریایی "گیبز و کوکس"، کارگاه های کشتی‌سازی" لزار" از اسپانیا و "بلوهم و واس".

اجرا کننده قرارداد ساخت LCS  کمپانی"جنرال دینامیکز" نیز شرکت "بس ایرون وورکز" واقع در شهر" بس" در ایالت "مه ین" است‌.

اعضای عمده تیم سازنده کشتی کمپانی" جنرال دینامیکز" عبارتند از: شرکت "آستال یو اس آ"، " بی.ای.ایی.سیستمز"، دریایی "آپلاید فیزیکز کورپوریشن"، " سی ای ایی مارین سیستمز "، " نورت روپ گرومن الکترونیک سیستمز "، " جنرال دینامیکز آرمامنت اند تکنیکال پروداکترز"، " جنرال دینا میکز الکترونیک بوت "، "جنرال دینا میکز ادونسد انفورمیشن سیستمز" و "جنرال دینامیکز کانادا".

در آوریل سال 2005، نیروی دریایی آمریکا قرارداد مطالعاتی را با شرکت" لاکهید مارتین" برای ایجاد تغییراتی در شناور  LCSامضاء کرد.

این تغییرات به دلیل فروش این شناورها به نیروی دریایی اسراییل اجرا می‌شود و تغییرات مورد نیاز نیروی دریایی اسرائیل شامل سیستم پرتاب عمودی موشک های "باراک" است‌.
 
طرح کشتی جنگی لیتورال‌
هرچند طراحی ساخت شناورهای  LCSکاملاً با هم متفاوت‌اند اما هر دو شناور کاملاً نیازهای تکنیکی را برآورده می‌کنند.
 در هر دو طرح دستیابی به سرعت بیش از 40 نات (8/74 کیلومتر) و برد بیش از 3500 مایل (5/5631 کیلومتر) مد نظر است.

شناور طراحی شده "لاکهید مارتین" دارای سرعت بسیار بالا و  بدنه ای دو تکه است و طرح شرکت "جنرال دینامیکز" با سه بدنه، بسیار مستحکم و متصل به هم است.

سازه‌های دریایی در هر دو طرح با تجهیزات و خدمه برای انجام ماموریت‌های LCS و ماموریت های ویژه سازگار است‌.

اگر چه برنامه به حرکت درآوردن یک پرنده یا شناور در دو طرح  LCS با هم فرق دارد اما طرح های هر دو شرکت قادر به پرتاب یا به حرکت درآوردن‌، کنترل و بازیافت وسایل نقلیه هوایی یا دریایی برای محدوده‌های زمانی طولانی هستند، همچنین در هر دو طرح نگاه متفاوتی به گنجایش فضای داخلی وجود دارد.
 
این طرح ها شروعی است برای دستیابی به نسل دوم شناورهای‌ LCSیا "فلایت 1" که براساس تجربیات بدست آمده از برنامه" فلایت0" ساخته می‌شود.

در هر دو طرح سرعت نهایی 74 تا 93 کیلومتر در ساعت – در صورت بیرون ماندن بخش عمده بدنه از آب- در نظر گرفته شده است‌.

در طرح شرکت "لاکهید مارتین" ارتفاع بخش داخلی بدنه کشتی بلند در نظر گرفته شده است درحالیکه  درطرح "جنرال دینامیکز" با جهش شناور به طرف بالا، از سطح زیر آب بدنه کشتی کاسته می‌شود. شکل بدنه کشتی در هر دو طرح تحولی اساسی پیدا کرده و تکامل یافته است‌.

توانایی‌ها و امکانات داخلی کشتی جنگی" لیتورال"‌
آبخور3 متری کشتی باعث شده تا این کشتی قادر باشد در آب های بسیار کم عمق ساحلی نیز به عملیات بپردازد.

این شناور دارای حداکثر 93 کیلومتر سرعت و 2 هزار و 778 کیلومتر برد در حالت حداکثر سرعت و 7 هزار و963 کیلومتر برد با حداقل سرعت 37 کیلومتر در ساعت است‌.

کشتی‌های  LCS همچنین دارای یک فروند هلیکوپتر با سکوی فرود و آشیانه ویژه است‌.
هلیکوپتر و یک فروند پرنده بدون سرنشین می‌توانند از این سکوی شناور برای پرواز یا فرود استفاده کنند. این وسایل پرنده در شرایط طبقه‌بندی شده شماره 5 دریا (در حالتی که سرعت باد در حدود 50 کیلومتر و میانگین بلندی امواج بین 2 تا 3 متر باشد) قادر به برخاستن از کشتی  LCS هستند.

این کشتی توانایی استفاده از قایق‌های کوچک‌، مانند قایق‌های سریع‌السیر 12متری در شرایط شماره 4 دریا (که ارتفاع امواج بیش از 5/1 متر و سرعت باد در حدود 40 کیلومتر باشد) را دارد.

کشتی‌ LCS بین 15 تا 50 نفر خدمه دارد و وسایل یک سفر یا ماموریت دریایی 21 روزه را با خود حمل می‌کند. ماموریت تعدادی از خدمه کشتی انجام عملیات ویژه است.

 یکی از توانایی‌های مهم  LCS استفاده از هواپیما و قایق‌های بدون سرنشین مجهز به رادار، دوربین مادون قرمز و دوربین ویدئویی (مانند شناور سطحی بدون سرنشین" اسپارتان") برای عملیات شناسایی است.

سامانه‌های عملیاتی شناور جنگی لیتورال
‌ سامانه‌های عملیاتی در کشتی‌های "لیتورال" قابلیت تعویض پس از یک دوره 24 ساعته کاری را دارند.

شرکت "نورث روپ گرومن" برای طرح خود مجموعه‌ هماهنگ و یکپارچه‌ای از سامانه‌های عملیاتی را برگزیده است که عبارتند از: سیستم‌های مین پخش کنی و جمع‌آوری آن (MIW)، تسلیحات ضد زیردریایی (ASW) و تسلیحات ضد سطحی (SUW).

احتمالاً بخشی از سامانه‌های عملیاتی در محفظه‌های نگاه دارنده استاندارد نگهداری شده و بخشی از آنها در پالت‌های ویژه به شناورها منتقل می‌شوند.

 سامانه‌های عملیاتی مذکور به شبکه‌ای از سیستم های شناور متصل بوده و با دیگر سامانه‌های مشابه در دیگر کشتی‌های سطحی و هواپیماها در ارتباط خواهند بود.

سامانه ضد زیر دریایی کشتی "لیتورال" عبارت است از:
سیستم شکار مین کنترل از راه دور AN/WD-1 ، مجموعه دستگاه سونار ردیابی مین از نوع AN/AQS=20A ، سیستم مین‌روبی سطحی از نوع هوابرد (محمول هلیکوپتر)، سیستم مین یابی لیزری هوابرد و سیستم هوابرد خنثی‌سازی مین‌.
سامانه ضد زیر دریایی در برگیرنده سیستم پیشرفته آرایش نظامی (ADS) ساخت یکی از شرکت های "لاکهید مارتین" است.

 ADS یک سیستم شناسایی پژواک شناختی سریع آرایش سطحی محسوب می‌شود. سامانه ضد زیر دریایی LCS همچنین شامل یک سیستم چند منظوره سطحی قابل کشش به وسیله شناور در آب و یک سیستم کنترل از راه دور قابل کشش در آب بوسیله هلیکوپتر  MH-60R یا شناورهای سطحی بدون سرنشین است.
 
سامانه ضد سطحی کشتی "لیتورال" شامل یک توپ 30 میلیمتری و یک سیستم موشک انداز است‌.
 
بدنه سه قسمتی "جنرال دینامیکز"
 بدنه و بخش سه قسمتی خدمه بوسیله تیم طراحی شرکت "جنرال دینامیکز" پیشنهاد شد.

طول‌بدنه‌ 8/127متر، عرض آن4/28 متر و ظرفیت جابجایی شناور 2 هزار و 637تن است‌. بدنه مذکور براساس طرح شرکت "آستال" برای قایق‌های مسافری فری "بنچیجیگوااکسپرس پسنجرز" ساخته خواهد شد.
 
سیستم دیده‌بانی دریایی مادون قرمز بر روی پل فرماندهی کشتی تعبیه شده و توپ اصلی 57 میلیمتری "بوفورز" برروی آن قرار دارد. همچنین پرتاب کننده موشک‌های گردان هوایی یا (RAM) بر روی جایگاه ویژه پشت آشیانه هلیکوپتر نصب شده و تیربارهای کالیبر50 در سمت چپ و راست کشتی و در دو طرف آشیانه هلیکوپتر قرار دارند.

 سیستم‌های فریب دهنده رادار دشمن شامل سه پرتاب کننده  RBOCـ  SUPER و دو پرتاب کننده "نولکا دیکوی" است‌.

سیستم ضد عمل الکترونیک کشتی هم در بر گیرنده رادار تاکتیکی پشتیبانی عمل الکترونیک (ESM) از نوع ES3601 ساخت گروه صنعتی EDO است.

سونار و قریب دهنده کششی نیز از قسمت پشتی کشتی به آب انداخته می‌شوند. "نورت روپ گرومن الکترونیک سیستمز" سامانه یکپارچه اداره نبرد (ICMS) و شرکت‌های "بی ای ایی‌" سیستم کنترل خودکار کشتی را تهیه خواهند کرد. دکل اصلی کشتی نیز حامل سیستم‌های ارتباطی  Link16 ـ Link1 ـ CEC و رادار دریایی جیراف ساخت شرکت "اریکسون" خواهد بود.

شناور  LCS ساخت" لاکهید مارتین"‌
بدنه پیشرفته شرکت "لاکهید مارتین" براساس فناوری‌های عرضه شده یک کارخانه کشتی‌سازی ایتالیایی بنام "فین کانتیری‌" ساخته می‌شود.

این فناوری در شناورهای بازرگانی هزار تنی تندرو و شناورهای 3 هزارتنی کلاس" ژوپیتر"  استفاده می‌شود.

کشتی ساخت "لاکهید مارتین" دارای یک سالن فولادی با سازه‌های ویژه آلومینیومی خواهد بود. نیروی این شناور بوسیله دو موتور 36 مگاواتی "رولزرویس" MT30 مجهز به توربین‌های گازی تامین می‌شود.

همچنین دو موتور دیزل ساخت‌ "فیربنکس مورس" چهار موتور بزرگ آبی ساخت "رولزرویس" را به حرکت در می‌آورند.
 
چهار ژنراتور دیزل نوع V1708 ساخت شرکت "ایزوتا فراسچینی" با هدف تامین نیروی اضافی در این کشتی تعبیه شده‌ و حداکثر سرعت کشتی 34/83 کیلومتر خواهد بود. طول بدنه شناور 5/115 متر، عرض آن 1/13 متر و آبخورکشتی 7/3 متر است‌.

 LCS1و  LCS3 به توپ دریایی 57 میلیمتری مارک 110 ساخت "سیستمز" مجهز خواهند شد. سیستم اداره نبرد این شناورها ساخت" لاکهید مارتین" و از نوع  COMBATSS-21 است‌.

این کشتی‌ها همچنین مجهز به رادار باند C بنام TRS-3D ـ EADS  برای شناسایی هوایی و سطحی و یک سیستم شلیک کننده و فریب دهنده‌ رادارهای دشمن از نوع (SKWS) ساخت یک شرکت دانمارکی است‌.